Öppettider idag
Black Friday, 27 november 10:00 – 20:00
Femman får en egen ”Godisbank” lagom till jul

Godisbanken öppnade sin första butik i september i år och har satt hållbarhetsfrågorna som utgångspunkt för sin verksamhet. Deras butiker erbjuder ett stort utbud av svenskt lösgodis, men också ett brett urval ekologiskt och rättvisemärkt godis. Hållbarhetstanken syns också på andra sätt där du som kund exempelvis kan välja självutcheckning och digitala kvitton.
- Vi har som mål att vara Sveriges mest hållbara godisbutik och det innebär att vi lägger starkt fokus på godis som lever upp till detta. Vi har därför alltid ett stort urval av rättvisemärkt och ekologiskt godis men också godis som är veganskt och sockerfritt. Vår vision är att hjälpa människor att konsumera godis på ett mer hållbart sätt. Nu ser vi fram mot att få möta Femmans kunder med vårt erbjudande, säger Henrik Almqvist VD för Godisbanken.
Förutom ett genomtänkt och stort sortiment av godis för alla smakriktningar kommer kunderna att kunna köpa glass och kalla drycker på Godisbanken. Närmaste granne blir H&M och på övre plan finns även Gina Tricot, Blickpunkten, Skopunkten och Femmans välbesökta restaurangstråk.
- Vi är mycket glada att Godisbanken väljer Femman för sin första etablering i centrala Göteborg. Deras breda sortiment och hållbarhetsprofil passar in fint hos oss och blir ett bra komplement till befintligt utbud i Femman, säger Oscar Hägg, Chef förvaltning butik på Hufvudstaden i Göteborg.

Nyheter och erbjudanden

Skriv in din e-postadress för att prenumerera på vårt nyhetsbrev